-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16101 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

أود ان اسأل عن حياة عمار بن ياسر سلام الله عليه وعن نسبه وعن أحفاده وعن الأمور الهامة في حياته .
جواب سماحة الشيخ محمد الجواهري :
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام علي خير خلقه محمد وآله الطيبين الطاهرين وصحبه الميامين .
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
ان الصحابي الكبير « عمار بن ياسر » ليس إماماً بالمعني المصطلح للإمامة عند الامامية الاثني عشرية ، بل هو صحابي كبير جاهد في سبيل إعلاء كلمة الاسلام وله تاريخ مستقل به ، كتب عنه العلامة « عبدالله السبيتي » كتابا تتمكن من العثور عليه بطلب من مؤسسة اهل البيت في بيروت طبع سنة 1982م .
اما نسبه : انه عمار بن ياسر بن عامر بن مالك بن كنانة بن قيس بن الحصين بن الوذين بن ثعلبة بن عوف بن حارثة بن عامر بن بام بن عنس بن مالك بن أدد بن زيد العنسي المذحجي . فهو عربي صميم ، ولد في مكة ونشأ فيها بين حلفائه بني مخزوم ، حيث حالف « ياسر » ابا حذيفة بن المغيرة بن عبدالله بن عمر بن مخزوم فزوجه ابو حذيفة أمته سمية بنت خياط فولدت له عمارا . ولكن لم يعلم وقت ولادته علي التحقيق ، ولكن ورد في التاريخ عن عمار أنه كان تربا لرسول الله (ص) ولم يكن أحد أقرب إليه سناً منه .
شهد عمار بدرا والمشاهد كلها مع رسول الله (ص) وهاجر الي الحبشة ثم الي المدينة وقتل في صفين في سنة سبع وثلاثين وهو ابن ثلاث وتسعون.
ان عمار نزلت فيه الايات القرآنية : ( الا من أكره وقلبه مطمئن بالايمان ) ونزل في عمار قوله تعالي : ( او من كان ميتا فاحييناه وجعلنا له نورا يمشي به في الناس كمن مثله ... ) وقوله تعالي : ( أمن هو قانتٌ آناء الليل ساجداً وقائماً يحذر الاخرة ويرجو رحمة ربه قل هل يستوي الذين يعلمون والذين لا يعلمون ) وهناك آيات أخر نزلت في عمار وغيره .
ولم يعرف بمن تزوج ، ولكن أعقب ولداً أسمه محمد وبنتاً تدعي أم الحكم.
نعم هناك امور هامة في حياته يمكنك الرجوع اليها اذا رجعت الي كتاب العلامة عبد الله السبيتي في عمار بن ياسر .
أما بالنسبة إلي فسخ عقد زواج المتعة : فإنه كفسخ عقد الزواج الدائم ، اذ توجد هناك عيوب معينة نص الشارع علي جواز فسخ الزواج فيها ، منها اذا كان احد الزوجين مجنوناً او مجذوماً أو أبرصاً او كانت المرأة رتقاء او عفلاء مثلا ، راجع مجوزات فسخ عقد الزواج ( الدائم او المنقطع ) .
نعم بالنسبة الي عقد زواج المتعة ، يتمكن الزوج قبل انقضاء الأجل من أن يهب المدة الباقية الي زوجته ، فينتهي الزواج المؤقت . بهذه الهبة ، ولعل السائل يسأل عن هذا ويسميه فسخا والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.